Contact Us
   

Motorbromsning

Det finns inget effektivare och säkrare arbetssätt än att justera in en
motor i en modern bromsbänk. Det är inte bara ett kvitto på maxeffekten
utan förutsättningen att under belastning hitta och justera in den
optimala effektkurvan för motorns unika användningsområde.

Vi har kunskapen och rutinen att utnyttja bromsbänkens möjligheter till
max där bränslesystem, tändkurvor och andra parametrar optimeras.
Detta utförs i Superflow NSCR motorbromsanläggning vilket är
flaggskeppet i Superflows skara av motorbromsalternativ.

Den ger oss möjlighet att registrera ett i stort sett obegränsat antal
parametrar för att göra din motorjustering så säker och effektiv som
möjligt. Denna tjänst tillhandahåller vi inte bara för våra egna
motorer utan bromsar även externa motorbyggares motorer.
Erfarenheten inkluderar allt från ekonomijustering av originalmotor
till överladdade tävlingsmotorer på 2.000 hk eller mer och vi har
gjort detta sen 1980.

  Hur vet man att det är rätt effekt som visas hos er?
För att en motorbromsbänk skall visa korrekta siffror så krävs såväl noggrann kalibrering av
mätinstrumenten som rätt utformning av testcell, detta gäller även luftgenomströmning som
hantering av vatten till absorber.
Även motorns temperatur/tryck samt bränslets temperatur, tryck och leverans till förgasaren
alt fuelrailen måste vara under kontroll för att nämna några parametrar.

Apple Racing gör vad som finns i teknikens förutsättningar för att siffrorna ska vara så ärliga
och konsekventa som möjligt. Detta är mycket viktigt för oss då hela värdet att kunna jämföra
tidigare bromsningar med varandra och dra lärdom av sin rutin går förlorad om inte detta
mätinstrument är konsekvent.

Vi är inte ute efter att försöka skaffa oss PR fördelar från höga effektuttag i bänken utan
låter kunderna bevisa våra kunskaper med sitt användande.
Om andra bänkar visar andra siffror får det stå för dem.
Är du ute efter ärliga hästkrafter samt körbar prestanda så hjälper vi dig gärna på samma sätt
som vi hjälp många vinnare genom åren. Vi vet hur och inte genom tur.

  Kostnad: 6000:- plus moms per arbetsdag.
Exempel: En vanlig Chevrolet motor med förgasare brukar utan problem hinnas med på en dag,
en dito med EFI och turbo kan om man inte är förberedd ta en dag att koppla upp i bänken
och ibland ytterligare två dagar eller mer att justera.
Allt beror på hur väl förberedd du är innan du kommer.
© Copyright Apple Racing - 2009. - Web clou